Ako ste vlasnik malog ili malo većeg preduzeća tada znate da pravilna organizacija poslovanja može da znači onu finu liniju između propasti i profita. I već odavno istraživanja su pokazala da otprilike 80% malih biznisa propadne, dok u slučaju franšiza ovaj procenat pada na 25%. To je vrlo bitan podatak za vas, jer bi trebalo da svoj biznis organizujete upravo po franšiznom modelu. Generalno pravilo je da svoj biznis koncipirate tako da su osnovni procesi proizvodnje vrlo jednostavni, a zašto je to bitno saznaćete sada Dinero.

Dakle, pravilno koncipiranje bilo kog biznisa može da se izvede usvajanjem osnovnih šest pravila proizvodnog uspeha. Prvo pravilo je da vaš model ili proizvod mora da obezbeđuje konstantnu vrednost klijentima, zaposlenima, dobavljačima i iznajmljivačima. I ova vrednost uvek mora da bude čak i veća od onoga što očekuju od vas. A „vrednost“ je jednostavno ono što ljudi očekuju od vas. Za klijente ili kupce to može da bude dobrodošlica, ljubazna usluga ili neočekivani mali poklon. Za vaše zaposlene to je pohvala ili novčana nagrada za dobro izvedeno poslovanje. Dok za dobavljače ili one koji vama iznajmljuju nešto ili vi njima iznajmljujete svoje usluge ili proizvode, to prosto može da bude izraz zahvalnosti. Iz tog razloga vrednost iznad očekivane je esencijalno važna sa uspeh svakog posla.

Drugo, i izuzetno važno pravilo, je da za proizvodnju birate osobe sa najnižim mogućim nivoom veštine. U slučaju da jedan biznis zahteva jako specijalizovane osobe da ga izvode, tada i uspeh tog poslovanja direktno zavisi od psiholoških i drugih faktora ljudi koji ga izvode. I oni zahtevaju stalnu motivaciju ili ste vi stalno zavisni od njihovih raspoloženja. Ali, u slučaju da se poslovanje zasniva na spretnosti običnih ljudi, naravno kroz sistematizovanu organizaciju, tada možete da pokažete izvanredne rezultate, jer nećete zavisiti od nekih ljudi, već ćete moći da ih menjate bez griže savesti u slučaju da svoj posao ne rade kako treba. I ovo pravilo može da vam uštedi najviše i novca i živaca.

Vaš biznis mora da bude standardno dobro uređen, o čemu govori treće pravilo. U svetu haosa klijenti su željni reda i tačnosti. I na ovaj način vrlo jasno pokazuje i kupcima, zaposlenima i dobavljačima da vi zapravo znate šta radite i to im šalje jasnu poruku da mogu da vam veruju. A iz ovog pravila proizilazi i ono četvrto, da sva zaduženja moraju biti janso dokumentovana u priručniku za rad. Bez jasnih uputstava vaš posao će neizbežno biti pun iznenađenja i grešaka. Zbog tog razloga priručnik rada ili poslovanja mora detaljno da opiše sve specifične korake u toku proizvodnje. I naravno, tu će jasno biti objašnjeni svi koraci, standardi vezani za proces rada i rezultati México.

Peto pravilo se odnosi na činjenicu da će vaš biznis obezbediti predvidljivu uslugu kupcu ili klijentu. Nije dovoljno da samo izgledate uredno i organizovano, morate imati i standarde. Isporuka i/ili prodaja proizvoda ili usluga svaki put mora da bude izvedena na isti način i naravno na vreme. I sa tim u vezi vrlo je blisko i šesto pravilo koje vam ukazuje da vaš biznis model uvek mora da koristi uniformisane proizvode, pakovanja, boje ili uniforme, u zavisnosti od toga kojom vrstom poslovanja se bavite.