Доношење свеукупне стратегије за управљање информацијама и знањем унутар вашег пословног подухвата је од кључне важности за његов успех и будући раст. Чак и у малим фирмама мора да се зна неки ред. Ова стратегија ће покрити ваш приступ усвајању нових знања и вештина, било да то радите ви лично или планирате да то захтевате и од ваших запослених. У највећем броју случајева, ово значи да ћете морати да сачините списак писаних смерница и да га проследите својим радницима и партнерима.

Било да сачините сопствени или „позајмите“ туђ, овај сет смерница има за циљ да усмери целокупну радну снагу у смеру који сте ви одредили и замислили. Који је ваш став према експериментисању и иновацијама? Неки послови стално нешто мењају а други нађу нешто што им одговара и терају све док могу. Када дође до открића или напретка, да ли ће цела фирма бити упућена у тајне заната или ће то знање бити резервисано за вас и најужи круг ваших сарадника од поверења.

Али сама дистрибуција парчета папира са вашим инструкцијама није довољна. Морате да убедите своје запослене, а у првом реду старији менаџмент да ове смернице имају смисла и објасните због чега треба да их спроводе, као и да их информишете о свим добрим странама стратегије коју сте ви одредили. Можете чак и да их укључите у сам процес доношења одлука у вези стратегије. Можда имају корисне идеје и савете о најбољим начинима прикупљања знања и података као и дистрибуцији истих.

Када доносите стратегију од овакве важности, морате имати у виду ефикасност ваше фирме коју тренутно исказује. Ако је објективно сагледате и то из више углова, требало би да можете да уочите већину предности и мана, бар када је у питању коришћење интелектуалних капацитета који су вам на располагању. Анализом интерних процеса комуникације можете да закључите у чему је проблем као и да ли идеје стижу тамо где треба и на време. Ако ваше особље нема додира са стварним збивањима, то је озбиљан проблем који мора под хитно да се реши.

И што је најважније, учење и усавршавање је сталан процес, па је боље да одредите смернице које осигуравају несметан ток истих. Другим речима, ако планирате да улажете у радну снагу, то ћете морати да радите константно, кроз семинаре, радионице и едукационе материјале. Само водите рачуна да посао не испашта због ваше визије о усавршавању. На крају крајева, неко мора све то и да плати, а ако посао не доноси профит неће бити новца ни за истраживање ни за едукацију. Довели бисте се у ситуацију да без новца не можете да приуштите усавршавање и иновације, а без њих нећете имати добар производ односно услугу. Што пак резултује мањим обимом пословања, још мањим приходима и тако у круг.