Што се тиче мобилисања свих умних ресурса вас и ваше компаније, и стављања истих у функцију раста и напретка, о овој теми се може штошта рећи. За почетак, ту су извори одакле можете безбедно црпети ово знање и то најчешће потпуно бесплатно односно без икаквих додатних трошкова осим оних које ионако морате да сносите.

Као прво, ту је знање о вашим клијентима. Осим ваших интелектуалних капацитета, увек можете да се ослоните на муштерије да вам кажу више о себи и својим потребама. Ако успете да однегујете овакав личан однос са њима и да успоставите механизам за размену информација, награде ће бити више него примамљиве и то за обе стране. Они ће имати најновије информације о вашим понудама као и о развоју догађаја, а ви ћете добити наговештаје о томе у ком правцу треба да се развијате и шта треба да радите.

Однос између вас и ваших радника такође не треба запостављати. Никад се не зна, можда неко од њих има неку паметну идеју о томе како унапредити ваш бизнис или како решити неки проблем. Ако ништа друго, моћи ћете да их упитате о вашем учинку као шефа, мада је мало вероватно да ћете добити искрен одговор. Исто важи и за ваше кооперанте. И њима је у интересу да ваш посао расте јер сте сви повезани. Ако је вама све боље, биће и њима.

Даље, имамо знање о тржишту које пре свега потиче из анализе ваших конкурената. Да ли им иде боље него вама и зашто – ко је нов на тржишту и шта нуди? Какви нови производи су се појавили од скора? Ово су све питања на која стално морате тражити одговор како бисте остали конкурентни. Ту спада чак и познавање спољашњих фактора који могу утицати на ваше пословање. Можда је нови политичар дошао на власт и спрема нове законе и прописе. Можда је дошло до неке друштвене промене и ваш производ више није тако актуелан. Веће фирме имају читаве тимове са задужењима да прикупљају податке и анализирају их, а ове теме им преокупирају већи део радног времена.

Осим дешавања из пословних кругова, не треба заборавити ни медије, поготово оне писане. Стално излазе нове публикације, што стручне што академске а свака од њих носи дозу знања које би могло да буде од користи. Нарочито када је у питању истраживање и развој. Фирма која нуди бољи производ би требало да има предност над осталима, и многе фирме то схватају крајње озбиљно. Ствар је толико озбиљна да је чак и интернет одличан извор информација и савета који вам умногоме могу помоћи да развијете сопствени бизнис. Ту спада чак и овај текст, а вероватно ћете наћи још више занимљивости што дубље будете копали.