Сви пословни подухвати црпе из сопствене резерве знања, било да је реч о њиховом познавању муштерија и њихових потреба, или да је реч о искуству особља. Начин на који бизнисмени експлоатишу ово знање је од изузетног значаја за сам развој посла, а недостатак истог може довести до катастрофе. Исто тако, управљање знањем је једна од најважнијих функција унутар фирме, без обзира на њену величину. Није битно да ли водите мултинационалну фирму или послујете из сопственог дома, знање је и даље моћ.

У пословном смислу, знање се не односи само на стварање нових производа и услуга, мада то свакако помаже. Помаже и када смишљате начине како да их што успешније продате. Међутим, знање у пословном смислу постоји и на местима где га најмање очекујете и оно може увек да буде искоришћено још ефикасније.

Можда вам није пало на памет, али да ли сте се икада запитали зашто фирме траже људе са искуством? Не само да тако штеде на обуци већ добијају и сво његово знање у вези са послом који обавља. Претпоставка је да особа која се дуже бавила нечим више зна од некога ко је тек почео. Знање се огледа и у дизајну ваших производа и услуга, као и у сваком њиховом аспекту од производње и развоја до начина продаје и рекламирања.Чак и будући развој, нова побољшања за производе и услуге као и све идеје с тим у вези представљају драгоцено знање. Осим тога, ту су подаци и документи у којима чувате драгоцене информације, а ако сте паметни чуваћете и копије, што на папиру што у дигиталном облику. Најбоље оба.

Прави изазов није у прикупљању знања. Он је у начину на који се то исто знање искоришћава и ставља у службу профита. Ту првенствено мислимо на знање о тржишту. Њега стичете кроз искуство али и кроз истраживање. Помоћу овог знања можете да идентификујете циљну групу и да њима рекламирате производе и услуге. Други облици знања, попут оног о вашим постојећим муштеријама и кооперантима могу умногоме да побољшају вашу понуду. А и увек га можете обогатити једноставним упитницима које ћете поделити муштеријама и анализирати резултате.

Ако улажете у ваше запослене, шаљете их на семинаре и стручна усавршавања како би стекли сва могућа искуства, добићете знатно бољи квалитет рада. Наравно, водите рачуна да их добро и платите јер је конкурентима јефтиније да отму ваше раднике него да тренирају сопствене. Ако искомбинујете знање о вашим клијентима и искуство ваших радника, имаћете прилично добру основу за развој. Она ће вам помоћи да будете ефикаснији, да смањите ризике и да искористите што више прилика.