Стратегија је најпогрешније коришћена реч када је реч о било ком типу бизниса. Суштина сваке бизнис стратегије је избор како ћете доћи до свог циља, то је заправо путања избора ваших одлука. И овде никако није реч о томе како бити најбољи, пошто је то варљива појава, већ како бити јединствен. У просеку, у свету бизинса стратегије трају око седам година, осим у свету информационих технологија, где се све одвија мало брже. И можда звучи чудно, али пословни свет није исто што и спортско такмичење. Све је далеко комплексније penge247.dk, и ако је ваша мисија јединствена она вас може одржати на врху или врло близу тог врха дуги низ година. И у једној области пословања уобичајена је појава да постоји неколико великих компанија. Свака од њих има свој стил и наступ на тржишту, и генерално не сметају једна другој. Међутим, почетничка је грешка покушај имитирања најбоље од њих, јер вас неће одвести никуда по питању резултата, а коштаће вас и превише.

Такође, имајте у виду да изјава како желите да зарадите новац није никаква стратегија, то је само жеља. Раст бизиса такође није стратегија, већ тренутни резултат већ изведених акција. Раст или ширење пословања треба да се користе, али у току анализе будућих корака. И пре но што уопште почнете да размишљате о својој стратегији морате да врло детаљно познајете сопствену грану индустрије. Јер, свака индустрија има свој тип структуре и јединствене карактеристике. Компаније унутар једне гране нису изоловане, већ чине део већег екосистема. Помислите само како функционишу велике нафтне компаније, колики раст и развој имају и колики профит. А сада исто то замислите са пекарском индустријом или производњом пластике. Потпуно различита правила и потпуно различити нивои раста профита. И све ово ће одредити начин на који ћете креирати своју стратегију наступа на тржишту и даљег раста.

Следећа важна ствар о којој треба да размишљате приликом осмишљавања стратегије је избор mobil lån. Потребно је да тачно знате ко је ваша циљна публика, то јест клијенти, и како ћете их услужити. Најчешће је врло погрешно услуживати широк спектар клијената, јер је уобичајено да 20% њих доноси 80% профита вашој фирми. Зато је врло економично сконцентрисати се само на тај тип клијента и повећање продаје управо том типу, као и повећање броја истог типа клијента. На најједноставнијем примеру то изгледа овако: ако производите лизалице, тада ће ваша циљна група бити млађа деца, али ће најчешће мајке бити те које ће плаћати за ваше производе. Зато ваша понуда и продајна стратегија треба да иде у правцу забаве и заинтересованости деце, али и преко укључивања мајки. Обраћање тржишту мушкараца или девојака ће бити чисто губљење времена и новца. А из овог поступка следи и закључак да ћете морати да научите и како да одбијате одређени тип клијената и добављача, и не губите ни време ни новац размишљајући о томе. Или како би оснивач модерног стратешког размишљања Мајкл Портер рекао: „Суштина стратегије је у избору тога што не желите да урадите.“.

Наравно, немојте да заборавите да ваљана стратегија констатно захтева да се крећете, да „течете“ у свом послу. Конкуренција се мења, потребе, као и понашање купаца се мења, технологија напредује. Круцијални елемент је одређивање будуће стазе ових промена и инкорпорирање унутар стартегије ваше компаније. Ако ово нисте у стању да урадите бићете део прошлости, а не будућности унутар ваше бранше.